The caves

21 juli 2015 - Rockhampton, Australië

Vandaag hadden we eigenlijk het plan naar Gladstone te gaan maar dat werd hem toch niet. Misschien op de terugweg die kant op.

Toen besloten naar grotten te rijden die je kon bezichtigen: the capricorn caves. Deze waren erg indrukwekkend. We krijgen een rondleiding van een uur, die voelde als 30 minuten. Dus dat is een goed teken.

We gingen via een natuurlijke ingang naar binnen. Het was ooit een grote grot maar het dak was naar beneden gekomen en gaf nu een grote ingang naar binnen. Eenmaal binnen vertelde ze heel veel over de geschiedenis van de grotten, belangrijke gebeurtenissen en natuurlijke verschijnselen. Het hoogte punt van de tour was "de kathedraal". Een grot die enorm hoog is en waar ze ook echt bruiloften inhouden. De akoestiek daar binnen was zo mooi. Ze houden ook echt opera shows daar blijkbaar. Anyway het was gaaf.

Daarna zijn we rockhampton nog even in gegaan. Rockhampton staat bekend als cattle county. Ze hebben daar enorm veel koeien. De stad zelf is niet zoveel aan maar ja. De steden hier zijn vaak klein of voor mij gevoel weinig karakter (van wat ik heb gezien dan). Daarna door naar de camping met zicht op de rivier (en goed wifi).