Out on the water

21 juli 2015 - Town Of 1770, Australië

Even een tijdje niet geschreven dus nu komt wat we allemaal afgelopen tijd hebben gedaan. Bereid je voor ;)....

Hoe noordelijker je reist langs de Australische kust hoe dichter je bij het great barrier Reef komt. Nu we zo dichtbij zaten moesten we het natuurlijk wel zien. Dus hebben een cruise geboekt naar Lady musgrave island. Dit is een eiland anderhalf uur varen van het vaste land. Het eiland is een nationaal park en is omgeven door de lagoon. Er is ook maar 1 natuurlijke weg de lagoon in.

Anyway wij de boot er heen gepakt. De oceaan was echt zo glad als een spiegel niet normaal. Eenmaal daar bleek dat we de hele dag activiteiten hadden (oke optioneel) en met basis de platoon bij de boot.

Als eerste hebben we een wandeling over t eiland gemaakt. Dit was erg bijzonder. Overal waar je liep, liep je op koraal. Heel apart zeker om dat het great barrier Reef zo beschermd wordt maar natuurlijk sterft er ook af en dat spoelt aan. Verder was er een bos op t eiland. Het eiland was trouwens niet groot of zo. Het bos zag er uit als een sprookjesbos. De gids heeft van alles er over verteld en was erg interessant. We eindigde met een wandeling over t strand. Het was niet makkelijk om niks mee te nemen maar dat mocht echt niet. Dus alle mooie schelpen weer terug gegooid. Terug naar de grote boot varen konden we door de glaze bodem het great barrier Reef zien. Super mooi. Ik moest helaas sneller van het kleine bootje af maar met leuke reden.

Ik heb een introductie duik gedaan in de lagoon op het great barrier Reef :D! Moet zeggen dat ik het echt heel spannend vond. En lichtelijk gestrest was maar goed. Het was wel heel tof. Heb minder gezien dan dat wou maar was vooral bezig met adem halen wat ik soms vergat ( erg stom i know. Het was een erg gave ervaring die ik zeker niet had willen missen. Eenmaal weer boven waren mama en karin aan het snorkelen dus heb nog even mee gedaan.

Daarna lekker opgedroogd en weer wat gegeten op de boot. En vooral lekker genoten van t uitzicht. Eenmaal bij gekomen had ik zoveel energie dat ik de crew ben gaan helpen met opruimen. Moet wel bij gezegd worden dat ik al een tijd had staan praten met 1 van de crewleden. Een nederlandse die nu hier woont.

Tijdens de terugreis had een schattig klein Nederlands meisje mn stoel in gebruik genomen, en die zat met karin te kletsen. Dus heb ik gezellig heel de weg met de duikers gepraat. Was erg gezellig.

Eenmaal bij de camper terug niet heel veel gedaan. Wel lekker gedoucht om even de oceaan van me af te spoelen. O en we kregen bezoek, van dat kleine schattig meisje, zij bleken namelijk op dezelfde camping te staan. Al met al een geslaagde dag.